Taniec
Taniec rozwija szereg predyspozycji psychofizycznych naszych uczniów.
Taniec ćwiczy spostrzegawczość, pamięć, koncentrację uwagi, szybką reakcję, koordynację wzrokowo – ruchową, orientację w schemacie własnego ciała i w przestrzeni, rozwija wyobraźnię, buduje dyscyplinę wewnętrzną, uczy świadomego panowania nad ruchem ciała. Co więcej jest doskonałą formą ruchu i relaksu oraz twórczego rozwoju.
W klasach starszych tematyka lekcji tańca jest ściśle powiązana korelacją z innymi przedmiotami bloku humanistycznego, dzięki czemu zajęcia taneczne dopełniają obrazu kultury epoki omawianej przez uczniów. Dzięki korelacji międzyprzedmiotowej uczniowie w kolejnych klasach poznają muzykę, stroje oraz kulturę taneczną epok historycznych. Dowiadują się, że taniec, zmieniając tylko swój charakter, towarzyszy ludzkości od zarania dziejów aż do czasów współczesnych. Poczynając od próby wyobrażenia sobie, jak mogły wyglądać tańce ludzi pierwotnych, przez elegancję i dostojność tańców dworskich, różnorodność tańców różnych epok, uczniowie poznają bogactwo światowego dorobku tanecznego. A docierając do współczesności mają możliwość zakosztowania różnorodności technik i stylów tanecznych powstałych w ostatnich latach.